S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača - kliknite tu.

E-shop


Obchodné podmienky
Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

www.vashop.sk

1. Kontaktné údaje predávajúceho

Predávajúci:
Slawomir Nedziak, IČ 02631792, DIČ CZ683374174, so sídlom Frýdlant, Míru 36, PSČ 464 01, Česká republika

telefón: +420 720 553 880 (preferujeme kontakt e-mailom, počas dňa máme veľa práce, odpoveď na e-mail do 1 až 24 hodín)

Keďže máme veľa práce, preferujeme e-mailový kontakt: info@vashop.sk
Odpovieme na všetky správy.


2. Informácie
Informácie o tovare a cene uvádzané predávajúcim sú záväzné s výnimkou zjavnej chyby. Ceny sú prezentované vrátane všetkých daní (napr. DPH) a poplatkov, okrem nákladov na doručenie tovaru.

Informácie o prijímaných spôsoboch platby sú uvedené tu. Predávajúci nevyžaduje žiadne poplatky v závislosti od spôsobu platby, okrem dobierky.

Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku najneskôr do 48 hodín.

Prijatie ponuky s dodatkom alebo odchýlkou nie je prijatím ponuky.

Potvrdenie obsahu zmluvy uzavretej v inej ako písomnej forme, ktoré vykazuje odchýlky od skutočne dohodnutého obsahu zmluvy, nemá právne účinky.

Prebratie nevyžiadaného plnenia zo strany kupujúceho neznamená prijatie ponuky.

Predaj tovaru (umeleckých diel a reprodukcií) spĺňa požiadavky právnych predpisov a je v súlade s ustanoveniami autorského zákona č. 121/2000 Zb


3. Doručovanie tovaru
Predávajúci dodá tovar kupujúcemu kompletný, najneskôr do 2 - 5 dní od potvrdenia objednávky, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedená iná dodacia lehota. Ak je pri tovare uvedené „skladom“, predávajúci tovar odošle najneskôr do dvoch pracovných dní. Kupujúci je povinný tovar prevziať a zaplatiť. Kupujúcemu sa odporúča, aby si tovar pri prevzatí čo najskôr skontroloval.

Odhadovaný čas dodania podľa miesta zákazníka
Všetky destinácie: 0-5 pracovných dní

Podmienky týkajúce sa hodnoty objednávky
Doručenie zdarma po určitej hodnote objednávky 59€

Náklady na doručenie pri objednávke do 59,00 €
Poštovné na všetky objednávky za 4,50 €

Platba dobierkou - jedná sa o príplatok na želanie zákazníka vo výške 1,99kc, nesúvisí so základným prepravným.

Ak o to kupujúci požiada, predávajúci mu potvrdí v písomnej forme, v akom rozsahu a ako dlho trvajú jeho povinnosti z vadného plnenia a akým spôsobom môže kupujúci tieto práva uplatniť.

Veľmi dôležité.
Zásielky zákazníkom na Slovensko zasielame prostredníctvom Českej pošty z územia Českej republiky.
Všetky balíky sú poistené. Ak sa zásielka stratí, opäť zašleme tovar. 100% záruka doručenia tovaru!

Cena a spôsob doručenia (informácie tu)

Ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutom čase porušením svojej povinnosti, je povinný predávajúcemu zaplatiť poplatok za skladovanie za každý deň omeškania vo výške 10 Kč, maximálne však 300 Kč. Predávajúci je oprávnený po tom, čo kupujúceho preukázateľne e-mailom upozorní a poskytne mu novú primeranú lehotu na prevzatie, tovar vhodným spôsobom predať. Náklady na skladovanie a náklady márneho doručenia tovaru z dôvodu nedostatku súčinnosti zo strany kupujúceho je predávajúci oprávnený voči kupujúcemu započítať na výťažok z predaja.


4. Zrušenie objednávky a odstúpenie od zmluvy
Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru alebo poslednej časti dodávky, a to bez ohľadu na spôsob prevzatia tovaru či vykonania platby. Uvedená lehota je určená na to, aby sa kupujúci v primeranom rozsahu oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.

Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj kedykoľvek pred dodaním tovaru.

Odstúpenie od zmluvy kupujúci predávajúcemu zašle alebo odovzdá v 14-dennej lehote. Kupujúci nemusí uvádzať dôvod, pre ktorý od zmluvy odstupuje. Pre uľahčenie komunikácie je vhodné v odstúpení uviesť dátum nákupu alebo číslo zmluvy/predajného dokladu, bankové spojenie a zvolený spôsob vrátenia tovaru.

Predávajúci je povinný kupujúcemu vrátiť sumu plne zodpovedajúcu cene tovaru a zaplateným nákladom na jeho doručenie do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým platbu od kupujúceho prijal. Ak predávajúci v rámci určitého spôsobu doručenia tovaru ponúka niekoľko možností, je povinný kupujúcemu nahradiť najlacnejšiu z nich. Najneskôr v rovnakej lehote je kupujúci povinný predávajúcemu zaslať alebo odovzdať zakúpený tovar. Tovar by mal byť vrátený predávajúcemu (nie na dobierku) kompletný, najlepšie v pôvodnom obale, a nesmie vykazovať známky opotrebenia alebo poškodenia. Náklady na vrátenie tovaru nesie kupujúci.

Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.

Ak je vrátený tovar poškodený porušením povinností kupujúceho, je predávajúci oprávnený voči kupujúcemu uplatniť nárok na náhradu zníženia hodnoty tovaru a započítať ho na vrátenú sumu.

Výnimky: Právo na odstúpenie od zmluvy nie je možné uplatniť pri zmluvách na dodanie digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči, či pri zmluvách o poskytovaní služieb, v oboch prípadoch za podmienky, že k plneniu došlo s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy; ďalej pri zmluvách na dodávku služieb alebo tovaru (vrátane alkoholických nápojov), ktorých cena závisí od výkyvov finančného trhu nezávisle od vôle predávajúceho; pri zmluvách na dodávku tovaru upraveného podľa želania kupujúceho alebo pre jeho osobu a pri zmluvách na tovar, ktorý podlieha rýchlej skaze, tovar, ktorý bol nenávratne zmiešaný s iným tovarom, alebo bol vyňatý z uzavretého obalu a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť; pri dodávke zvukových alebo obrazových záznamov alebo počítačových programov, ak kupujúci porušil ich pôvodný obal; pri dodávke novín, časopisov alebo iných periodík; pri zmluvách o ubytovaní, doprave, stravovaní alebo využití voľného času poskytovaných v určenom termíne alebo pri zmluvách uzatváraných na základe verejnej dražby podľa zákona upravujúceho verejné dražby.

Vzor/online formulár na odstúpenie od zmluvy je dostupný tu.

Predávajúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť kedykoľvek pred dodaním tovaru, ak nie je objektívne schopný z dôvodov na strane tretích osôb dodať kupujúcemu tovar v lehote primeranej okolnostiam a/alebo ak vyjde najavo, že kupujúci porušil už skôr uzavretú zmluvu s predávajúcim.

Predávajúci zároveň upozorňuje kupujúceho, že zmluva nie je uzavretá, ak existujú oprávnené pochybnosti o skutočnej identite kupujúceho alebo v prípade zjavných chýb v uvádzaných informáciách o tovare alebo cene.


5. Práva a povinnosti z vadného plnenia
Akosť pri prevzatí

Ak má prevzatý tovar nedostatky (napr. nemá dohodnuté alebo oprávnene očakávané vlastnosti, nehodí sa na obvyklý alebo dohodnutý účel, nie je kompletný, nezodpovedá jeho množstvo, miera, hmotnosť, alebo akosť nezodpovedá iným zákonným, zmluvným alebo aj predzmluvným parametrom), ide o vady tovaru, za ktoré predávajúci zodpovedá.

Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť najneskôr do dvoch rokov od prevzatia tovaru podľa svojej požiadavky nárok na bezplatné odstránenie vady alebo na primeranú zľavu z ceny; ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané (najmä ak nie je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu), môže uplatniť požiadavku na dodanie novej veci bez vady alebo novej súčasti bez vady, ak sa vada týka len tejto súčasti.

Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od zmluvy môže kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.

Počas šiestich mesiacov od prevzatia tovaru sa predpokladá, že vada tovaru existovala už pri jeho prevzatí.

Predávajúci nie je povinný nároku kupujúceho vyhovieť, ak preukáže, že kupujúci o vade tovaru vedel pred jeho prevzatím alebo ju sám spôsobil.

Pri predávanom použitom tovare predávajúci nezodpovedá za vady zodpovedajúce miere doterajšieho používania alebo opotrebenia. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá. Namiesto práva na výmenu má kupujúci v týchto prípadoch právo na primeranú zľavu.

Zákonné práva z vád

Predávajúci zodpovedá za vady vzniknuté po prevzatí tovaru v 24-mesačnej záručnej dobe alebo v dobe použiteľnosti uvedenej v reklame, na obale tovaru alebo v pripojenom návode.

V tejto lehote môže kupujúci uplatniť reklamáciu a podľa svojej voľby požadovať u vady, ktorá znamená podstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú):

  • odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci;
  • bezplatné odstránenie vady opravou;
  • primeranú zľavu z kúpnej ceny; alebo
  • vrátenie kúpnej ceny na základe odstúpenia od zmluvy.

Podstatné porušenie zmluvy je také, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzatváraní zmluvy vedela alebo musela vedieť, že druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by toto porušenie predvídala.

Pri vade, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú), má kupujúci nárok na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.

Ak sa vada po oprave objavila opakovane (tretia reklamácia pre tú istú závadu alebo štvrtá pre odlišné závady) alebo má tovar viacero vád (minimálne tri vady súčasne), môže kupujúci uplatniť právo na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy.

Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté v dôsledku bežného opotrebenia alebo nedodržania návodu na použitie.


6. Vybavenie reklamácie
Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo osoby určenej na opravu bez zbytočného odkladu po zistení nedostatku. Ak tak urobí písomne alebo elektronicky, mal by uviesť svoje kontaktné údaje, popis závady a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie.

Formulár na stiahnutie tu.
Pred odoslaním formulára prosím kontaktujte e-mailom: info@vashop.sk

Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu, aké právo si zvolil pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Zmenu voľby bez súhlasu predávajúceho je možné vykonať iba v prípade, ak kupujúci požiadal o opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná.

Ak kupujúci nezvolí svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má rovnaké práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.

Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť od okamihu uplatnenia (oznámenia) reklamácie. Kupujúci odovzdá alebo doručí tovar predávajúcemu alebo do miesta určeného na opravu súčasne alebo následne po uplatnení reklamácie. Tovar by malo byť počas prepravy zabalené v primeranom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, malo by byť čisté a kompletné.

Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do troch pracovných dní, rozhodnúť o reklamácii, prípadne o tom, že je na rozhodnutie potrebné odborné posúdenie. Informáciu o potrebe odborného posúdenia oznámi kupujúcemu v tejto lehote. Reklamáciu, vrátane odstránenia vady, predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, ak sa s kupujúcim písomne nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, ako keby išlo o podstatné porušenie zmluvy.

Ak predávajúci odmietne odstrániť vadu tovaru, kupujúci môže požadovať primeranú zľavu z ceny alebo odstúpiť od zmluvy.

Záručná doba sa predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia alebo do doby, kedy bol kupujúci povinný si tovar vyzdvihnúť. Ak dôjde k výmene tovaru alebo jeho časti, uplatní sa zodpovednosť predávajúceho, ako keby šlo o kúpu nového tovaru alebo jeho časti.

Ak nie je umožnené sledovať stav vybavenia reklamácie online, predávajúci sa zaväzuje o vybavení reklamácie informovať kupujúceho podľa jeho požiadavky e-mailom alebo prostredníctvom SMS.

Pri oprávnenej reklamácii má kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov.

Vrátenie tovaru na náklady predávajúceho.


7. Ochrana osobných údajov
Správcom osobných údajov poskytnutých na účel plnenia predmetu zmluvy je predávajúci.

Identifikačné a kontaktné údaje správcu

Spoločnosť/Meno a priezvisko:
Sídlo/Bydlisko:
IČ:
DIČ:
Telefón:
E-mail:
Kontaktná adresa:

Účel spracovania, rozsah osobných údajov a právny základ pre spracovanie

Kupujúci berie na vedomie, že na účely uzavretia kúpnej zmluvy, jej následného plnenia (spracovanie objednávky, zabezpečenie vyskladnenia a doručenia tovaru) a prípadného riešenia práv z chybného plnenia (reklamácie) správca spracuje a uchová v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679, všeobecným nariadením o ochrane osobných údajov (ďalej len GDPR), jeho osobné údaje v nasledujúcom rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail a telefónne číslo (prípadne doplniť ďalšie údaje, ktoré sa budú spracovávať – platobné údaje atď.).

Právnym základom pre spracovanie osobných údajov je v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. b) GDPR plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je kupujúci.

Kategórie príjemcov/príjemcovia osobných údajov

Správca sa zaväzuje osobné údaje kupujúceho neposkytnúť iným subjektom ako nasledujúcim spracovateľom:
a) zmluvnému dopravcovi, ktorého si kupujúci zvolí v objednávkovom formulári, na účel dodania tovaru, zoznam dopravcov je dostupný tu, pričom údaje budú poskytnuté v nasledujúcom rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail, telefónne číslo;
b) prevádzkovateľovi portálu Heureka.sk na účel generovania a zasielania dotazníkov spokojnosti s nákupom v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je internetový obchod zapojený. Právnym základom pre spracovanie je v tomto prípade v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. f) GDPR oprávnený záujem správcu, ktorý spočíva v zisťovaní spokojnosti kupujúceho s nákupom u správcu. Zasielanie dotazníkov sa týka všetkých kupujúcich, ktorí neodmietli zasielanie obchodných oznámení v zmysle § 7 ods. 3 zákona o niektorých službách informačnej spoločnosti (č. 480/2004 Zb.), a vykonáva sa po každom nákupe na internetovom obchode. Prevádzkovateľ portálu Heureka.sk je oprávnený poskytnutú e-mailovú adresu použiť výhradne na účel vygenerovania a zaslania dotazníka spokojnosti v zmysle Podmienok programu Overené zákazníkmi dostupných tu: sluzby.heureka.sk/napoveda/podmienky-a-dolezite-dokumenty/. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môže kupujúci kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade námietky nebude dotazník kupujúcemu ďalej zasielaný.

Doba uloženia

Osobné údaje budú správcom uložené po dobu nevyhnutnú na splnenie zmluvy (spracovanie objednávky, vyskladnenie a doručenie tovaru) a ďalej po dobu zákonnej záruky (24 mesiacov od prevzatia tovaru) alebo po dobu poskytnutej záruky zmluvnej.

Kupujúci berie na vedomie, že správca má podľa § 31 zákona o účtovníctve (č. 593/1991 Zb.) povinnosť uchovať účtovné doklady a účtovné záznamy (faktúry) po dobu 5 rokov, počínajúc koncom účtovného obdobia, ktorého sa týkajú (to znamená, ak nakúpite tovar v priebehu roku 2018, faktúra musí byť uchovaná do konca roku 2023). Správca má tiež povinnosť vyplývajúcu z § 47 zákona o správe daní a poplatkov (č. 337/1992 Zb.) uchovať faktúru po dobu 3 rokov od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom vznikla daňová povinnosť súvisiaca s faktúrou (to znamená, ak nakúpite tovar v priebehu roku 2018, faktúra musí byť na účely daňového konania uchovaná do konca roku 2021). Faktúra obsahuje nasledujúce osobné údaje: meno, priezvis

Upozornenie!
Faktúru vystavíme iba na vyžiadanie. Ak chcete faktúru po zakúpení alebo prijatí tovaru, pošlite prosím svoju žiadosť o faktúru na náš e-mail: info@vashop.sk.
Dokument vám zašleme e-mailom do 12 – 48 hodín.

PRE PLÁTCOV DPH:
Kupujúci berie na vedomie, že správca má podľa § 35 zákona o dani z pridanej hodnoty (č. 235/2004 Zb.) povinnosť uschovať daňové doklady po dobu 10 rokov od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom sa plnenie uskutočnilo (to znamená, že ak nakúpite tovar v priebehu roka 2018, musí byť faktúra uchovaná do konca roka 2028). Daňový doklad obsahuje nasledujúce osobné údaje: meno, priezvisko a adresu.

Práva kupujúceho vo vzťahu k osobným údajom:

Kupujúci ďalej berie na vedomie, že podľa článkov 15 až 21 GDPR má právo:
a) na prístup k osobným údajom, ktoré pozostáva z práva získať od správcu potvrdenie, či osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, sú alebo nie sú spracúvané, a ak áno, má právo získať prístup k týmto osobným údajom a k informáciám vymedzeným v článku 15 GDPR;
b) na opravu nepresných osobných údajov, ktoré sa ho týkajú, a tiež vzhľadom na účely spracovania má kupujúci právo na doplnenie neúplných osobných údajov, vrátane poskytnutia dodatočného vyhlásenia podľa článku 16 GDPR;
c) na vymazanie („právo byť zabudnutý“), ktoré znamená, že správca bez zbytočného odkladu vymaže osobné údaje, ktoré sa kupujúceho týkajú, ak už nebudú potrebné na účely plnenia zmluvy, pokiaľ nie je daný iný zákonný dôvod na ich ďalšie spracovanie;
d) na obmedzenie spracovania osobných údajov v prípadoch vymedzených v článku 18 GDPR;
e) na prenositeľnosť údajov podľa podmienok článku 20 GDPR;
f) namietať proti spracovaniu osobných údajov podľa článku 21 GDPR.

Správca poskytne kupujúcemu na požiadanie informácie o prijatých opatreniach v každom prípade najneskôr do jedného mesiaca od prijatia žiadosti.

V prípade pochybností o spracovaní osobných údajov má kupujúci právo obrátiť sa na Úrad na ochranu osobných údajov, ktorý je v tejto oblasti dozorovým orgánom, a podať k nemu sťažnosť.

Zľavový kupón / Darčekový šek:

Potvrdenie, že si zákazník prečítal obsah obchodného poriadku pri zadávaní objednávky na webe www.vashop.sk, znamená súhlas s možnosťou následného zasielania informácií o zľavových kódoch pre stálych zákazníkov, teda osôb, ktoré v obchode uskutočnili aspoň jednu objednávku. Každý stály zákazník, ktorý nechce takéto informácie dostávať, môže kedykoľvek na adresu info@vashop.sk zaslať žiadosť, aby mu neboli zasielané podobné propagačné informácie na jeho e-mailovú adresu. E-mailová adresa takéhoto zákazníka bude odstránená z našej databázy.


8. Riešenie sporov
Vzájomné spory medzi predávajúcim a kupujúcim riešia všeobecné súdy.

Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb. Subjektom, ktorý je oprávnený vykonávať mimosúdne riešenie sporu, je Slovenská obchodná inšpekcia. Bližšie informácie sú dostupné na webovej stránke www.coi.cz

Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh spotrebiteľa, a to len v prípade, že sa spor nepodarilo s predávajúcim vyriešiť priamo. Návrh možno podať najneskôr do 1 roka odo dňa, keď spotrebiteľ prvýkrát uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho.

Spotrebiteľ má právo začať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke ec.europa.eu/consumers/odr/.

Kupujúci sa tiež môže obrátiť so žiadosťou o radu ohľadom svojich spotrebiteľských práv na dTest, o.p.s. prostredníctvom www.dtest.cz/poradna alebo na telefóne +420 299 149 009.

Dozor nad dodržiavaním povinností podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) vykonáva (www.coi.cz).

 

MzgwMzMyOT